| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Vem är snyggast: Saussure eller Chomsky? |
| Ferdinand de Saussure (så klart) |
|
100% |
[ 5 ] |
| Noam Chomsky (ehh... ([schwa])) |
|
0% |
[ 0 ] |
| Ingen! Vadå ingen? Klickar du här, så räknas det som en röst för Saussure! |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Totalt antal röster : 5 |
|
| Författare |
Meddelande |
Tanne Superlingon!

Registreringsdatum: 08 maj 2006 Inlägg: 831 Ort: Norsborg
|
Postat: fre nov 09, 2007 11:25 am Rubrik: Saussure-kalas - mån 26 november |
|
|
Måndagen den 26 november fyller Ferdinand de Saussure 150 år! Grattis till honom!
Vi tänkte arrangera ett kalas i hans ära, tillsammans med HumF:s programutskott, på hans födelsedag.
Vi bjuder på tårta, saft, läsk och dekorerar med ballonger och annat kul. Vi kanske kommer ha fiskdamm och lite andra aktiviteter på kalaset.
Kom och umgås med oss, det blir jättekul!
Jag startar även en seriös omröstning, där ni får dela med er av er åsikt om Saussure.
Saussure vs. Chomsky
<--- Saussure eller Chomsky? -->
Vem är snyggast? _________________ Det finns folk som har förfärligt korta ansatsrör som kallas barn... - Johan Sundberg, prof. musik-akustik KTH
Senast ändrad av Tanne den fre nov 30, 2007 10:00 pm, ändrad totalt 2 gånger |
|
| Till överst på sidan |
|
evilcandybag Calle3

Registreringsdatum: 30 augusti 2007 Inlägg: 73 Ort: Backa, Hisingen, Götlabârg
|
Postat: fre nov 09, 2007 11:20 pm Rubrik: |
|
|
Sauusure har (hade) ju en sjukt najs mustasch, medan Chomsky ser ut som en klassisk nörd. Saussure - Chomsky: 1 - 0
Vi måste även servera lingondricka på kalaset!
Varför har vi förresten inte några drinkar med lingondricka på våra pubar? Kom att tänka på detta i veckan när min av misstag köpte ett helt flak lingondricka. |
|
| Till överst på sidan |
|
Tanne Superlingon!

|
Postat: tis nov 13, 2007 3:52 pm Rubrik: |
|
|
| evilcandybag skrev: | | Sauusure har (hade) ju en sjukt najs mustasch, medan Chomsky ser ut som en klassisk nörd. Saussure - Chomsky: 1 - 0 |
Jag tycker Saussure är stiligare än de flesta lingvister, faktiskt! Mustaschen är ju liksom det som GÖR honom.
| evilcandybag skrev: | Vi måste även servera lingondricka på kalaset!
Varför har vi förresten inte några drinkar med lingondricka på våra pubar? Kom att tänka på detta i veckan när min av misstag köpte ett helt flak lingondricka. |
Vi brukade ju ha lingondricka till våra drinkar... Vet inte varför vi inte haft det den senaste tiden. Men visst, vi kör på lingondricka som vår saft! _________________ Det finns folk som har förfärligt korta ansatsrör som kallas barn... - Johan Sundberg, prof. musik-akustik KTH |
|
| Till överst på sidan |
|
Tanne Superlingon!

|
Postat: mån nov 19, 2007 9:29 pm Rubrik: |
|
|
Här är en kul länk om man gillar mustascher:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/in_pictures/6975209.stm _________________ Det finns folk som har förfärligt korta ansatsrör som kallas barn... - Johan Sundberg, prof. musik-akustik KTH |
|
| Till överst på sidan |
|
|